Toelichting klachtregelingen Wsnp aan schuldenaren
Bureau Wsnp geeft op de Rechtwijzer een toelichting op de twee verschillende soorten klachten die tegen een Wsnp-bewindvoerder kunnen worden ingediend. U kunt de pagina snel bereiken via de link bureauwsnp.nl/klacht. De pagina is gericht op burgers en in ‘klare taal’ geschreven.
U kunt als Wsnp-organisaties de schuldenaren verwijzen naar deze pagina en de link vermelden op uw website en/of informatieblad wat u afgeeft tijdens het huisbezoek. De schuldenaar wordt dan automatisch doorgeleidt naar de betreffende pagina op rechtwijzer.nl/schulden. Op die manier zijn schuldenaren voldoende op de hoogte van de (on)mogelijkheden en procedures.
Aanleiding van de tekst
Bureau Wsnp ontvangt tijdens de helpdesk regelmatig vragen over de klachtenregelingen. Voor schuldenaren is het vaak niet duidelijk of en hoe zij een klacht kunnen indienen.
Ook tijdens de kantoorbezoeken stelt Bureau Wsnp regelmatig vast dat uitleg over de klachtenregelingen, en het verschil tussen de twee verschillende soorten klachten, niet (voldoende) duidelijk wordt gemaakt door de Wsnp-organisatie. Om deze reden heeft Bureau Wsnp een toelichting opgesteld die het voor schuldenaren duidelijk maakt.